Observar, experimentar, descobrir, riure, plorar, sensacions varies, hipòtesis, idees, tot això i més en un espai on l’objectiu no és cap altre que aprendre mentre es descobreix el món, i així és com els meus petits l’estan vivint. Ells m’ensenyen mentre també aprenen.
PÀGINES
▼
dimecres, 29 de juny del 2016
dimarts, 28 de juny del 2016
diumenge, 26 de juny del 2016
Fem un robot!
Fem un robot!
Avui l'Aleix ha volgut fer un robot amb un comandament a distància. Segons ell, aquest robot treu el gluten dels aliments! jajajaja què innocents son els infants!
Per a fer el robot (esquerra) ha emprat trossos de cartró d'una capsa i per a fer el cap cames i braços ha utilitzat retalls de foli. Tot enganxat amb claus.
Per a fer el comandament a distància (dreta) ha emprat el cul d'una ampolla de llet, un tros de corda, el tap de l'ampolla de llet i dos trossos de foli que ha pintat amb el color verd (activar el robot) i color vermell (apagar el robot).
Com sempre... molt creatiu!
Aleix (4 anys) |
divendres, 24 de juny del 2016
Fem una vaca
dijous, 23 de juny del 2016
Experimentació: sura o no sura
dimarts, 21 de juny del 2016
Evolució del traç
Evolució del traç
De vegades no som prou conscient de l'evolució del traç d'un infnt. Per això és important tenir registres. Aquest es el cas de la Júlia, una nena de l'aula de nadons.
dilluns, 20 de juny del 2016
divendres, 17 de juny del 2016
dimarts, 14 de juny del 2016
divendres, 10 de juny del 2016
Imans artístics
Imans artístics
Avui hem tingut la gran idea de fer imans creats per a nosaltres mateixos i reutilitzant materials.
Materials:
|
Aleix( 4 anys) i Júlia (14 mesos)
|
dilluns, 6 de juny del 2016
Bombolles de sabó
Bombolles de sabó
Una bona activitat física i d'experimentació és jugar amb les bombolles de sabó.
Als infants els hi encanta i el fet d'intentar atrapar una bombolla suposa un repte per a ells/es.
Amb aquesta activitat es pot treballar:
- La psicomotricitat gruixuda, pel fet d'atrapar-les o d'intentar-ho.
- La psicomotricitat fina, quan intenten amb els dits fent la pinça agafant-les o quan son ells qui agafen el pot per a bufar.
- el fet de bufar es una manera de treballar també el llenguatge, el com posar els llabis, l'acte de bufar ajuda a la vocalització i el control de la respiració (agafar aire i soltar-lo per la boca).
- Lateralitat, pots bufar a un costat i a un altre i fer-los girar, indicant si és la dreta o l'esquerra.
- Causa - efecte: les bombolles es trenquen al tocar-les. Perquè? investigue-m'ho!
- Descobrim les possibilitats del nostre cos.
Júlia (14 mesos)
|
divendres, 3 de juny del 2016
dijous, 2 de juny del 2016
dimecres, 1 de juny del 2016
Pintem amb guix
Pintem amb guix
Avui, pintem amb guixos de colors.Necessitem:
- guixos
- aigua
- paper
- pots/recipients (per a l'aigua)