dilluns, 22 de juny del 2015

Sol: diferents tècniques

Sol: diferents tècniques

El curs ha acabat i l'Aleix ha tornat de l'escola amb aquesta tapa d'àlbum ben original, un sol (ja que eren la classe dels Sols). Per a fer-la han emprat diferents tècniques i han reutilitzat trossos de papers de seda. És una idea senzilla però ben original, m'encanta!!!

Aleix (3 anys)

El mar

El mar


Una manera de treballar les formes geomètriques és mitjançant les bombolles del mar/aigua.

Aleix (3 anys)

dilluns, 15 de juny del 2015


Experimentació lliure amb pintura

Ens hem tornat bojos? no!!!!! experimentar lliurement es el mes divertit i mes quan ho fas amb un nadó de 8 mesos!!!!

Cal:
  • pintura (no tòxica, evidentment)
  • paper d'embalar (en cas de que no se'n pugui disposar...perquè no emprar un mantell de paper?)
  • algun estri com pinzell, rodet, etc.
  • i moltes ganes d'embrutar-se!!!! 
Procediment:
  1. Posarem al terra el paper de manera que no s'aixequi (ben quiet a terra).
  2. En unes safates (reutilitzades, hem de procurar pel medi ambient) de forexpan o les que tinguem per casa hi posem pintura. A la imatge se'n veu que n'hi ha massa poca... durant el procés quan l’Infant s'ho estava passant pipa vaig anant afegint més pintura, l’Infant marca el ritme de l'activitat tant la durada com la necessitat de mes material.
  3.  Deixar a l'abast els rodets, pinzells, l'estri que vulguem.
  4. Treure-li la roba a l’Infant (deixant-lo amb el bolquer) o posar-li la bata  roba que si s’embruta no passa res. Cal tenir present que tant l’Infant com l'espai i l'adult acabarà ple de pintura... però val la pena!
  5. Sols queda començar la diversió!!!


Una variant d'aquesta activitat que es ben divertida també es fer-la amb xocolata. Val la pena provar-ho!
Què tenim a la cara?

Per tal de descobrir que tenim a la cara, què millor que disposar d'un poster gran amb velcros on poder experimentar tot jugant a possar els ulls, celles, etc a la cara.  Podem disposar d'un mirall, per tal de que l'infant vagui comprovant si ell te les mateixes "coses".


Es una bona activitat de descoberta d'un mateix, d'ubicació espacial (els ulls, el nas) i en especial es un bon recurs per a treballar el llenguatge.
Titelles d'en Patufet

Aquest recurs és aprofitat d'un treball del grau de mestra d'educació infantil d'una assignatura a la qual vaig assistir durant el curs 2013-14. Deixar el recurs com un simple fet per aprovar la matèria era ben trist, per aquest motiu vaig decidir plastificar el material per tal de poder-lo portar a l'aula i utilitzar-lo.
Les titelles resultants son ben maques, i els infants les van acollir molt bé.


 Us mostro els passos que vaig seguir per ala seva elaboració (el text està redactat en castellà):





Desprès ho vaig portar a la pràctica... l'exemple.... clicant aquí

Descobrim l'hort urbà


La natura, l'hort, l'entorn... no sols s'ha de treballar a l'aula, també es pot treballar a casa.
En aquest cas, al no haver-hi interrupcions per les vacances escolar que impedeixen veure l'evolució de la nostra collita, hem pogut veure tot el procés de l'enciam, des de que el vam plantar fins que el vam collir.


És important deixar que l'infant experimenti completament amb el fruit collit, que toqui, olori... si trenca fulles de l'enciam...no passa res! és un enciam!!! si que hem d'ensenyar a respectar, però no oblidem que és infant que està aprenent, descobrint, experimentant.

L'enciam ens pot oferir moltes idees a treballar:
  • El seu procés de creixement (des de que el plantem fins que el collim).
  • Quins animals hi podem trobar (normalment hi podrem trobar llimacs, caragols, alguna que altra marieta).
  • Podem tastar l'enciam en forma d'amanida i que l'infant ens ajudi a fer de cuiner.
  • Podem emprar les fulles o la tija per a pintar amb ella sucant-la amb tempera.
El que la imaginació ens porti!
El color com a recurs expressiu en Educació infantil

Durant la meva formació universitària, he dut a terme diferents treballs. Crec que es important compartir-los ja que reflexa tècniques e idees que ens poden ser de gran utilitat donat el moment en el nostre dia a dia a l'aula.

Per a veure el document PDF fes click a la imatge

Es important que els infants experimentin lliurement al seu ritme les diferents tècniques que els hi puguem oferir. Es cert que en un inici n'hi haurà que estaran reticents... i que les obres resultants potser seran estranyes als nostres ulls... però son obres fetes per infants que a la seva manera ens han transmès un pensament, una idea, una emoció. Tota obra ha de ser valorada, és una forma d'expressió.

Com podreu comprovar, el text es troba en castellà.