dimecres, 12 d’octubre del 2016

Implica't+: deixalles endreçades

Implica't+: deixalles endreçades


Enllaç de la fitxa.

Implica't+: amb els caragols 1

Implica't+: amb els cargols 1


Enllaç de la fitxa.

Implica't+: amb els troncs

Implica't+ amb els troncs


Enllaç de la fitxa.

Implica't+: reutilitzant les rodes

Implica't+: reutilitzant les rodes


Enllaç de la fitxa.

Implica't+: descobrint els animals

Implica't+: descobrint els animals


Fitxa

Implica't+: amb els caragols del nostre hort

Implica't+: amb els caragols del nostre hort


Enllaç a la fitxa situada a la pàgina web de l'equip Implica't+

dissabte, 24 de setembre del 2016

Els dinosaures: anem als museus de Barcelona

Els dinosaures: anem als museus de Barcelona


A l'escola de l'Aleix continuen treballant el projecte dels dinosaures. Aquest cap de setmana l'hem dut a dos museus a veure els dinosaures. Inicialment volíem anar al Museu de l'institut Català de Paleontologia, al Museu de ciències naturals-museu blau i al Cosmocaixa, però l'últim el vam descartar perquè l'Aleix i la Júlia ja estaven cansats... i la qüestió es no avorrir i si divertir-nos aprenent!

Per tal de que el nostre "tour de dinosaures" no hagi quedat en una mera excursió, l'Aleix i jo hem dissenyat un treball- dossier del que vam fer allí combinant l'escriptura (fet que jo vull recalcar) i el dibuix (principal interès d'ell) d'aquesta manera fem una metacognició ben combinada que posteriorment podrà portar com a material a l'escola per tal de tenir un suport per explicar què va fer i què va veure.

Aleix (5 anys) i Júlia (17 mesos)

Adjunto el link del dossier, aquí.

dimecres, 14 de setembre del 2016

Minimon: els dinosaures

Minimon: els dinosaures


A l'escola de l'Aleix fan el projecte dels dinosaures. La nostra aportació és la creació d'aquest mini mon on podem veure els dinosaures i el seu entorn.

Hem decidit elaborar-lo amb els materials que teniem per casa per tal de reutilitzar al màxim.

Els dinosaures son de diferents jocs, d'allò que no siguin tots iguals. Aleix ha volgut posar terra a la safata llavors hem posat la sorra de la platja que teníem per experimentar. Hem elaborat un volcà emprant un got de plàstic i l'hem cobert amb plastilina marró. La lava és un tros de plàstic de color vermell que l'hem enrotllat simulant el foc i la lava sortint. Alhora hem creat un camí de lava i pedres que hem completat amb plastilina vermella per simular el foc viu.
Els arbres son trossos del llorer de casa que prèviament hem podat.


Aleix (5 anys)

diumenge, 11 de setembre del 2016

Eram sam sam

Eram sam sam


Tenyim l'aigua?

Tenyim l'aigua?

Avui hem omplert d'aigua un bol i li hem posat escuma d'afaitar. Llavors ens hem plantejat la seguent hipòtesis: el colorant traspassarà l'escuma i tenyirà l'aigua? I hem decidit comprovar-ho.

Aleix (5 anys)
Hem comprovat com el clorant anava tenyint l'aigua... però llavors l'Aleix ha volgut tocar quina textura tenia tot aquest experiment... i quan un infant vol tocar.... QUE TOQUI!!!! QUE EXPERIMENTI! penso que un infant que no s'embruta no ha experimentat, tocat o gaudit amb totes les seves possibilitats.

dilluns, 8 d’agost del 2016

Fem en "5 segons"

8

Aquest matí l'Aleix m'ha demanat que volia que li fessi en "5 segons"... un dels personatges del MIC (TV3).
Llavors he pensat que no era tan complicat fer una imitació casolana a la nostra manera... aixi que he agafat unes pinces (les de les barbacoes), unes ulleres de sol que ens van regalar a una boda per jugar i la boca l'he feta amb un neteja pipes de color blanc... com he dit...material que tenia per  casa. Lo millor de tot ha set la  cara d'alegria de l'Aleix.. però ha estat molt encertat de que guardava per estrenar uns guants de rentar plats de color groguenc... ideals per a fer de mà del personatge en qüestió.

Aleix porta tot el dia jugant amb aquesta nova creació... i la feina ha estat meva perquè s'ho volia endur a les piscines!!! 😂


Fem en "5 segons"

8

Aquest matí l'Aleix m'ha demanat que volia que li fessi en "5 segons"... un dels personatges del MIC (TV3).
Llavors he pensat que no era tan complicat fer una imitació casolana a la nostra manera... aixi que he agafat unes pinces (les de les barbacoes), unes ulleres de sol que ens van regalar a una boda per jugar i la boca l'he feta amb un neteja pipes de color blanc... com he dit...material que tenia per  casa. Lo millor de tot ha set la  cara d'alegria de l'Aleix.. però ha estat molt encertat de que guardava per estrenar uns guants de rentar plats de color groguenc... ideals per a fer de mà del personatge en qüestió.

Aleix porta tot el dia jugant amb aquesta nova creació... i la feina ha estat meva perquè s'ho volia endur a les piscines!!! 😂


dimecres, 3 d’agost del 2016

Cuiner que cuina

Cuiner que cuina


Què passa quan passem del joc simbòlic d'una cuineta de fusta o plàstic als fogons de veritat?

Fa molts dies que l'Aleix té interès en fer un ou ferrat o una truita... doncs amb cura i supervisió, perquè no deixar-li fer?
Primer de tot, li he explicat els perills que comporta i que mai, sota cap concepte ha de tocar el foc sense que estiguem un de nosaltres amb ell. Un cop enteses les premisses...anem a fer un ou ferrat.


És un bon moment per parlar de les transformacions i/o canvis que pateixen les coses... l'ou passa d'estar d'un estat líquid (la clara) a un estat més sòlid.
Podem parlar dels colors, que en un inici l'ou te una major part de sí mateix transparent i com passa a tenir color blanc.
També treballem la seqüenciació, ara posem l'oli i esperem, l'oli està calent hi posem l'ou, etc. I com es veu, treballem l'espera. En una acció tan quotidiana com la de fer un ou podem arribar a treballar més d'un concepte sense gairebé adonar-nos-en.
I penso, que el concepte més important que treballem és el fet que confiem en les capacitats del nostre fill (en aquest cas), en que sigui responsable tot i respectant un interes personal que ell ha tingut.
De fet, estem introduint al nen que ell també és apte i capaç per estar als "fogons", és a dir, que fonamentem una educació igualitària.

dimarts, 2 d’agost del 2016

Noms de superherois

Noms de superherois


Amb l'ajuda de l'Aleix, avui hem fet això:


Hem agafat lletres i hem creat el nom de l'ALEIX simulant les vestimentes dels seus superherois preferits. Ha sigut una activitat molt divertida en la que l'Aleix ha triat en tot moment quin personatge volia i com el volia. Jo marcava els patrons i ell pintava.

dimarts, 19 de juliol del 2016

Cuina creativa: ens mengem el sol!!!

Cuina creativa: ens mengem el sol!!!


Menjar verdura no sempre ha de ser avorrit...podem fer-ho divertit i si els nens ens ajuden millor. Avui l'Aleix ha volgut menjar-se el sol! i ens ha ajudat a fer-ho:


Mentre ho anàvem enplatant parlàvem de quines formes hi havien: les mongetes rectangulars, el sol ha de tenir forma de cercle, i els ulls? Aquesta mongeta és igual que l'altra o una mica mes gran?

Taula de llums - Taps variats

Taula de llums -Taps variats


                               ( Júlia - 15 mesos)

Taula de llums - Taps variats

Taula de llums -Taps variats

                               ( Júlia - 15 mesos)

dimecres, 13 de juliol del 2016

Projecte els pirates

Projecte els pirates


Avui, 13 de juliol de 2016 iniciem el projecte dels pirates.
És un projecte que hi participà la Júlia (1 any) i l'Aleix (4 anys), evidentment les activitats seran diferents.

Com és d'esperar el tema l'ha escollit l'Aleix.

Abans de tot, li he preguntat a l'Aleix "Què és un pirata?" i aquesta ha estat la seva resposta:

Construccions

https://youtu.be/omOPM2SmUU0

diumenge, 10 de juliol del 2016

Psicomotricitat fina: ferrollat

Psicomotricitat fina: ferrollat


Aquest estiu estem creant el següent joc per a la Júlia:

Amb aquest joc totalment reutilitzat pretenc que la Júlia desenvolupi una millor coordinació oculo manual i la psicomotricitat fina, a part de resoldre el conflicte de com obrir i tancar per a poder veure quina sorpresa s'hi amaga a sota.... tot un joc de descoberta!

dissabte, 9 de juliol del 2016

Vídeos de l'escola: passeig

Vídeos de l'escola: passeig



Treballem el cos

Treballem el cos


Son fitxes que ha portat el meu fill de P4, això s'escapa del primer cicle d'educació infantil.... però com que encara estem dins de l'educació infantil i aquest blog poc a poc esta creixent amb els meus fills doncs hi hauran cada cop cosetes que seran per a xics més grans també,perquè al cap i a la fi.... això està sent com un recopilatori de les seves experiències.





dijous, 7 de juliol del 2016

http://c2em.feemcat.org/esdeveniments/el-cercle-lespai-i-la-forma-a-primer-cicle-deducacio-infantil/

diumenge, 26 de juny del 2016

Fem un robot!

Fem un robot!

Avui l'Aleix ha volgut fer un robot amb un comandament a distància. Segons ell, aquest robot treu el gluten dels aliments! jajajaja què innocents son els infants!

Per a fer el robot (esquerra) ha emprat trossos de cartró d'una capsa i per a fer el cap cames i braços ha utilitzat retalls de foli. Tot enganxat amb claus.

Per a fer el comandament a distància (dreta) ha emprat el cul d'una ampolla de llet, un tros de corda, el tap de l'ampolla de llet i dos trossos de foli  que ha pintat amb el color verd (activar el robot) i color vermell (apagar el robot).

Com sempre... molt creatiu!
 
Aleix (4 anys)

dijous, 23 de juny del 2016

Experimentació: sura o no sura

Experimentació: sura o no sura

L'Aleix ha treballat quins objectes quotidians suren i quins no de manera pràctica, desprès ho han plasmat en una fitxa.
Aleix (4 anys)

dimarts, 21 de juny del 2016

Vídeos de l'escola: "moments"

Vídeos de l'escola: "moments"



Evolució del traç

Evolució del traç


De vegades no som prou conscient de l'evolució del traç d'un infnt. Per això és important tenir registres. Aquest es el cas de la Júlia, una nena de l'aula de nadons.












divendres, 10 de juny del 2016

Imans artístics

Imans artístics

 
Avui hem tingut la gran idea de fer imans creats per a nosaltres mateixos i reutilitzant materials.
 
Materials:
  • Tapa de pots de conserva, potitos, etc...
  • Imans
  • Silicona
  • Cartolina/foli
  • Cartró (d'una capsa de sabates, el que sigui que tinguem)

Aleix( 4 anys) i Júlia (14 mesos)

dilluns, 6 de juny del 2016

Bombolles de sabó

Bombolles de sabó


Una bona activitat física i d'experimentació és jugar amb les bombolles de sabó.
Als infants els hi encanta i el fet d'intentar atrapar una bombolla suposa un repte per a ells/es.

Amb aquesta activitat es pot treballar:
  1. La psicomotricitat gruixuda, pel fet d'atrapar-les o d'intentar-ho.
  2. La psicomotricitat fina, quan intenten amb els dits fent la pinça agafant-les o quan son ells qui agafen el pot per a bufar.
  3. el fet de bufar es una manera de treballar també el llenguatge, el com posar els llabis, l'acte de bufar ajuda a la vocalització i el control de la respiració (agafar aire i soltar-lo per la boca).
  4. Lateralitat, pots bufar a un costat i a un altre i fer-los girar, indicant si és la dreta o l'esquerra.
  5. Causa - efecte: les bombolles es trenquen al tocar-les. Perquè? investigue-m'ho!
  6. Descobrim les possibilitats del nostre cos.

Júlia (14 mesos)

dimecres, 1 de juny del 2016

Pintem amb guix

Pintem amb guix

Avui, pintem amb guixos de colors.

Necessitem:
  • guixos
  • aigua
  • paper
  • pots/recipients (per a l'aigua)
Elaboració: es suca el guix amb aigua i es pinta al paper. El resultat és el següent:


dimecres, 25 de maig del 2016

Observem les marietes

Observem les marietes


A l'hort estem acostumats a vere el purgó invaint la collita, les flors, tot!
Sabem que les marietes s'alimenten de purgó. Però cada cop que en recollim alguna i la deixem al nostre hort, aquesta s'escapa volant. La solució? Atrapem unes quantes marietes i intentem que facin larves a veure si dipositant aquestes a l'hort conseguim que es quedin el temps suficient per a menjar-se el purgó i continuar tenint un hort lliure de químics (eco dins de lo possible).


diumenge, 22 de maig del 2016

Experimentació amb la sorra de la platja

Al parc trobem els sorrals, un indret on els infants gaudeixen d'aquella sorra experimentant possant-la dins del cubell, fora, omplint, buidant, fent castells, jugant simbòlicament a que es menjar... el que la imaginació els hi fona.
Quin sorral més gran és una platja! No cal esperar a l'estiu per a gaudir-ne... ara que no fa ni molt fred ni molta calor és in moment idoni per a que l'infant jugui sense patir calor.

Hort: maduixeres

Dissabte 21 de maig de 2016: les maduixeres estan creixent!!!

Hort: les carabasses

Dissabte 21 de maig de 2016:
Les nostres carabasses per fi han fet llucs!!!
Aleix ha al•lucinat perque son les llavors que vam extreure de.les carabasses que vam emprar per la castanyada (halloween).
Veurem la seva evolució.

Dissabte 16 de juliol de 2016:
Tenim abelles que ens pol·linitzen les carabasses!!!! és un moment ideal per a observar el procés i respectar a aquests sers.





Experimentació amb farina de colors sense gluten

Experimentem amb els tolls