dijous, 24 de desembre del 2015

Experimentant amb el Nadal

Experimentant amb el Nadal


Una manera d'experimentar amb els elements del Nadal es fer això:

Júlia (8 mesos)


Una galleda plena de guinardes i a descobrir!
Val a dir que la primera reacció de la Júlia va ser de rebuig...però desprès es va dedicar a arrencar els "pèls" de la guinarda.

S'ha de parar amb compte de que els infants no es posin l'element a la boca!

dilluns, 21 de desembre del 2015

Pare noel - fofucha

Per a treballar el Nadal tant a l'aula com a casa, vaig elaborar aquesta fofucha de pare noel.
M'ha anat molt bé per a cantar les cançons de Nadal en anglès.


Les cançons que empro amb aquest element son:

  • Goodbye Snowman: (extret de youtube)



  • We wish you a merry xmas:


  • diumenge, 20 de desembre del 2015

    Concurs de dibuix de Nadal

    Concurs de dibuix de Nadal

    Divendres 18/12/15 Aleix (4anys) ha guanyat el concurs de dibuix del cole.



    Correspondències col•laboratives - amb mitjons

    Correspondències col·laboratives - amb mitjons

    A vegades, volem que els nostres fills/es col·laborin amb les tasques de la llar. Amb petites coses... quelcom pedagògic d'hàbits de cara al seu futur. D'altra banda, ens preocupa que a casa no estiguem fomentant les matemàtiques, ciències, etc..

    Doncs amb aquest petit "joc" l'infant col·labora i treballa les correspondències matemàtiques. Mentre fa una cosa tan simple com l'ús del joc simbòlic imitant al pare/mare quan plega mitjons, haurà de pensar si aquells mitjons que te a la mà, si son iguals, tant de forma, mida, color i textura.

    Es treballa també la coordinació oculomanual i la psicomotricitat fina, ja que s'ha d'agafar, possar un d'amunt de l'altre, doblegar...



    Una activitat ben simple, ell es sent gran, col·labora, es responsable d'una petita gran tasca i aprén.

    divendres, 18 de desembre del 2015

    Arbre de Nadal

    Arbre de Nadal


    Aquest arbre de nadal la fet l'Aleix a la seva escola.

    Material:
    • Safata de pastissos
    • botons de diferents mides i colors
    • pintura verda
    • cola o pegament

    dijous, 17 de desembre del 2015

    Pintem la primavera

    Pintem la primavera


    El curs 2013-14 a l'escola vam decidir que l'aula de nadons no es podia quedar enrrera a l'hora d'expressar-se plàsticament, per aquest motiu, vam fer que els nadons fóssin partíceps de la decoració del passadís emprant pintura.

    l'enllaç d'aquesta activitat es troba ubicat a l'apartat web de l'Escola bressol mpal. Albarés (Lleida).

    Experimentant amb la tardor

    Experimentant amb la tardor

    Una idea per a experimentar amb l'entorn i amb la tardor en aquest cas es aprofitar els calaixos d'experimentació i possar-hi tots aquells elements relacionats amb l'estació que es treballa.

    Cal tenir present que en funció de l'edat haurem de tenir especial cura de que cap infant pugui patir un perill. Hem d'estar presents i atents/es en tot moment.

    Júlia (6 mesos)

    Concurs cartes telemàtiques

    Concurs cartes telemàtiques als reis mags

    Ha plogut molt desde llavors... però m'ha fet il·lusió trobar-ho.

    25 de gener de 2005


    A veure qui em troba!!!!

    Ninot de neu

    Ninot de neu

    l'Aleix ha aparegut amb aquest ninot de neu.... és fàcil, ràpid de fer i molt original.

    Aleix (4 anys)


    Per fer-lo necessitem:

    • foam blanc (fer la forma del ninot de neu i donar-li a l'infant retallat o per a que el retalli...en funció de la edat i habilitat).
    • rotulador negre permanent
    • rotulador vermell permanent
    • ulls mobils (si l'infant es de menys de 2 anys.... jo potser tindria cura de posar-hi una altra cosa, pintar-los per exemple o no deixar-li al seu abast...)
    • feltre de color per a fer la bufanda i el barret (en aquest cas es de color blau... )

    dimecres, 16 de desembre del 2015

    CAPUTXETA VEGANA, CONTEM UN CONTE? / GREEN RIDING HOOD, WE TELL A TALE?

    CAPUTXETA VERDA, CONTEM UN CONTE? / GREEN RIDING HOOD, WE TELL A TALE?


    La meva ment està cada dia pitjor, ho sé, però partint d'aquest punt de partida... l'altre dia mentre els hi explicava als meus fills el conte de la caputxeta vermella en anglès (el meu modest anglès) vaig pensar.... es que es un conte que realment no m'agrada.... així que... el vaig modificar....

    Em vaig plantejar, perquè la caputxeta es tan innocent? vull transmetre això? perque hi ha d'haver violència i algú extern que salvi a la caputxeta i a l'àvia? salvem l'àvia? jajajaja

    així que.... perque no faig que quan el llop i la caputxeta es troben aquesta li explica els beneficis de menjar saludablement? es a dir FRUITA! d'aquesta manera apart de "jugar" menjant fruita puc introduir els noms de les fruites a l'aula i fer  "l'esmorzar saludable" en anglès!!!!!

    Així que he tingut que elaborar una nova caputxeta....


    Arbre de Nadal amb rotllos de paper de WC

    Arbre de Nadal amb rotllos de paper de WC

    Seguint la temàtica del Nadal, i com a mare d'una bebé de 8 mesos (implicada amb l'escola) vaig elaborar un arbre de Nadal sostenible amb rotllos de paper de WC.

    (adjuntaré la foto demà a poder ser)

    dissabte, 12 de desembre del 2015

    Ponencia 3a Jornada d'escoles solidàries - English time!

    Ponencia 3a Jornada d'escoles solidàries - English time!


    L'altre dia vaig tenir el gran honor d'exposar davant dels companys educadors de diferents nivells educatius el que duc a terme enguany a l'escola, el projecte d'anglès (que sense la col·laboració de les meves companyes seria imposible).




    Gràcies a aquest fet, es traspasa la frontera de les aules i podrem veure que es el que es fa en una sessió.







    Notícies publicades a les xarxes socials i premsa escrita:

    Notícia extreta de www.paeria.es

    REGIDORIA DE LES POLÍTIQUES A FAVOR DE LA CREATIVITAT, LA CULTURA, L'EDUCACIÓ I ELS ESPORTS

    Les Escoles Bressol Municipals d’Albarés i Raimat han participat en la tercera Jornada d’Escoles Solidàries del projecte Implica’t, que s’ha celebrat aquest matí a l’Aula Magna de l’IEI, a favor dels campaments de refugiats sahrauís de Tindouf, pels quals s’han recollit aliments i medicaments. Les dues escoles municipals, implicades amb la Carta de la Terra, han participat en la presentació d’experiències, conjuntament amb altres centres educatius.
    La jornada, a la qual hi ha assistit la tinent d’alcalde i regidora de les Polítiques a favor de la Creativitat, la Cultura, l’Educació i els Esports, Montse Parra, s’ha iniciat amb la presentació de la ponència del director de la Càtedra Unesco de la Universitat de Lleida, Josep Maria Llop, sobre ‘Ciutats Intermèdies; Urbanització i Desenvolupament. Mètode de Formació i capacitació de Pla base’.

    Implica’t+ és un projecte transversal que vol educar pel canvi de les relacions socials i ambientals actuals. Tanmateix, aspira a fomentar la cultura de la pau i el respecte, amb el convenciment que podem fer del nostre planeta un lloc on tothom tingui les mateixes oportunitats i sigui feliç, un món sense desigualtats econòmiques, culturals i educatives, un món millor.

    El projecte Implica’t és fruit d’un equip de persones vinculades al món de l’educació, que, de la mà de la dinamitzadora Maria del Mar Lluelles, han fet possible un projecte de solidaritat per treballar aquests valors a les aules amb els infants i els joves, i estendre aquesta mirada de compromís social per transformar l’educació.

    Amb aquest objectiu, les persones implicades aposten per fer evident a les aules els principis de La Carta de la Terra, per tal de promoure alternatives i fer una crida a l’acció per aconseguir una conscienciació d’allò que hom anomena una ètica planetària, un compromís personal, amb els altres i amb la natura.

    Presentació d'experiències: "English time!"

    Presentació d'experiències: "English time!"


    Enllaç a la web, aquí.



    Enllaç a la meva experiència, aquí.





    dimecres, 9 de desembre del 2015

    Decorem amb Cd!

    Decorem amb Cd!

    La idea es ben senzilla, tenia que col·laborar amb la decoració de l'arbre de Nadal de l'escola de la Júlia (8 mesos ja!!!) amb quelcom reutilitzat o reciclat (a poder ser)....així que.... que tenim per casa?
    I una de vàries idees es aquesta:


    Materials:

    • Cd's vells per llençar
    • Pintura (aquesta es d'aquella que quan s'aseca agafa relleu)
    • Fil (per penjar)
    • Silicona calenta
    Procès:

    Com que la Júlia no em podia ajudar pel tipus de pintura...em va ajudar l'Aleix (4 anys) [ell va fer els punts en aquest cas i reomplir els estels]. La idea es fer dibuix lliure o si es te gràcia (jo no) decorar-ho com es vulgui.
    amb la silicona calenta pegar-hi el cordill per a penjar el CD a l'arbre.

    Ràpid, original, diferent i reutilitzant material!

    També serveix d'espantaocells a l'hort! 

    Decorem amb rotllos de paper de WC

    Decorem amb rotllos de paper de WC

    La idea original es que tenia que decorar l'arbre de Nadal de l'escola de la Júlia... i apart de reutilitzar usn CD's vaig voler aprofitar els rotllos de paper de WC que es quelcom que se sol a tenir a casa.


    La idea es aixafar el rotllo de paper de WC i fer talls a la imatge es veu que he emprat dos tipus diferents de tissores.... unes llises i les altres amb dents... la veritat es que queda força bé.
    Unint amb silicona calenta, cinta adhesiva o grapes (jo era el que tenia més a mà) se li dona aquesta forma de flor i/o estrella. Per aquest motiu, podem emprar aquesta tècnica per decorar de Nadal o de primavera.

    Recurs polivalent.

    Es pot donar un toc de color o no...això ja va a gustos.

    dimarts, 8 de desembre del 2015

    Taules d'activitats

    Taules d'activitats


    Les taules d'activitats son recursos vàlids i que personalment m'encanten ja que desperten l'interès i la curiositat dels infants (en termes generals).
    El fet de que hi hagi un joc, un estímul, quelcom amb colors que fa soroll, que s'hi pot picar, que d'alguna manera ens "juga" a fer el tat, etc... és una novetat a descobrir per aquell nadó o infant que dins del seu procès de descoberta te inquietud d'estar d'empeus.
    Una taula com aquesta (hi han molts models al  mercat) incita a l'infant a aixecar-se i deixar d'estar sentat, tombat o de quatre grapes. Com que s'hi pot arrepenjat, te sensació de seguretat i d'autonomia!!! fet que el fa sentir més gran i s'envalantona.

    Cal tenir cura que l'infant que encara no tingui prou domini pot caure.... em d'estar presents.

    Una manera de motivar a l'infant dins del procès del moviment (desplaçar-se) pot ser deixar la taula aprop seu però de manera que s'hagi de moure fins alli, no donar-li "tot fet".

    Júlia (7 mesos)

    Experimentació amb llums de Nadal