divendres, 24 de juliol del 2015

Mans. manetes

Picar de mans.
Es pot fer també com a joc de falda.
Ciclista

Flexionar les cames de l'infant com si anés en bicicleta.

Pop amb "jumping Clay"


El meu fill de 3 anys...al mes de febrer va fer tot solet aquest pop:

Materials:
  • Llapis on posar la titella resultant
  • Pasta/plastilina "jumping clay" de diferents colors
I sobretot... molta imaginació!!!!!

diumenge, 19 de juliol del 2015

Roses de Sant Jordi

Una manera dolça per a fer roses de Sant Jordi es la d'emorar "xuxes"  per a la seva creació.
LA IMAGINACIÓ AL PODER!!!! Sigueu creatius!! 😊

dissabte, 18 de juliol del 2015

Psicomotricitat fina amb un collaret de tela (o de lactància)

Psicomotricitat fina amb un collaret de tela (o de lactància)

Aquest recurs és ideal per als nadons.
Es pot pensar... això es considera psicomotricitat fina?
Jo crec que si per les següents raons:

  1. Facilita que l'infant faci la pinça.
  2. Facilita que premi amb força (Sense fer-se mal, perquè es una samarreta feta a tires i anusada entre si, i sense córrer cap perill).
  3. Passar-s'ho d'una mà a una altra.
  4. Doblegar el collaret
  5. Estirar
  6. Fer moviments amb els dits i les mans: separar-los, estirar-los, encongir-los...
Júlia (3 mesos)
Si parem compte, la Júlia en el moment de la foto tenia tres mesos, si guaitem amb l'atenció que es mira el collaret... no ens podem fer ni una idea del que passa pel seu cap, però de ben segur que està experimentant noves sensacions i que amb mes edat...més profunds seran els seus raonaments.

dilluns, 6 de juliol del 2015

Volcà

És un volcà?

Desprès de veure un documental amb l'Aleix de volcans vaig pensar...perque no fem un volcà? Es una activitat divertida e interessant...i que  l'Aleix ha gaudit molt fent-la.

  • Per elaborar la lava del volcà necessitem:

  1. Bicarbonat
  2. Vinagre
  3. Un pot on posar la barreja
  4. i en el nostre cas...un xic de purpurina vermella
  5. Extres: forquilla, pinzells, rodets per a experimentar si s'escau i drap per a netejar
  6.  
  • Passos a seguir:

    1. Primer de tot posarem paper sobre la taula per tal de protegir-la.
    2. Al got li posem un bon raig de vinagre.
    3. S'afegeix la purpurina (en aquest cas del color de la lava: vermell).
    4. Remenem amb l'ajuda de la forquilla/cullera remenem.
    5. És hora de posar-hi el bicarbonat i.... boom!!! ja tenim volcà actiu!
Ideal: amb plastilina fer la muntanya del volcà i a dins posar-hi el got amb la barreja.





















































  • Un cop acabada l'activitat i per tal de reutilitzar el material resultant podem deixar eines plàstiques com pinzells, rodets, etc... per a que l'infant experimenti lliurement:


Presentació d'experiència: Instruments reals, instruments vivencials

PResentació d'experiència ala Universitat de Lleida: "Instruments reals, instruments vivencials"


https://dochub.com/monicaberenguersans/qrLLZl/p14-instruments-reals-i-vivencials-ebm-albares-w


Es tractarà de que l'infant vegi els instruments plasmats en una imatge també en format joguina i finalment veurà l'instrument real.

Primer de tot deixarem les imatges per l'aula per tal de que els infants les vegin i deixarem que vagin fent les seves teories, que ens expliquin què son, que en sabem, etc.... Desprès traurem els instruments de joguina i explicarem els diferents sons que fan, si sonen fluix o fort, si els hi agrada com sona o no, etc...

Finalment deixarem que els infants toquin, facin sonar, juguin i experimentin amb els instruments reals i els hi demanarem que ens diguin si son els mateixos que tenim a l'aula de joguina, si en falta algun, si n'hi ha de repetits, etc...

Aquesta activitat no es durà a terme en una sola sessió, ja que es faria massa pesada per als infants
de 2 anys, però la seqüenciació d'aquesta serà flexible en funció de l'interès que mostrin els infants.

La durem a terme sempre en rotllana i en grup gran, ja que podrem extreure més conclusions/fruits entre tots.

Per acabar, presentarem als infants el racó específic dels instruments, els quals tindran sempre al seu abast, però els hi donarem les consignes següents:

 - Res no es llença

 - Res no es trenca


Tallers de creació de materials per les NEE

És el link cap a  un recurs educatiu que vam crear/treballar en el taller que vam dur a terme a Girona el 29 de juny de 2010 mitjançant un curs del XTEC.

Tot recurs és un bon recurs si el sabem explotar...amb petites adaptacions crec que el podem emprar també a l'educació infantil....

fes click d'amunt la imatge
A cantar..... :)

Creem plastilina!


Creem plastilina!

Anem a elaborar quelcom que als infants els hi acostuma a agradar (generalitzant)... si! plastilina!!!!

En aquest cas elaborarem una plastilina sense gluten, apta per a celíacs. En cap moment la intenció inicial d'aquesta activitat es menjar-la...però sabem que de vegades algun infant.... bé...te temptacions a tastar-la, a més és la única farina que tenia a casa...així que...serà la utilitzada.

D'altra banda vull remarcar que aquesta activitat es durà molt be a terme amb infants d'1 any cap endavant..per que l'acció de remenar, causa efecte, etc.. tindrà més simbolisme, però que si es vol fer amb infants menors d'un any...també es valit ja que experimentaran i en el cas e que s'ho posin a la boca no passarà res ja que es un material lliure de gluten (el gluten s'introdueix a partir dels 4 mesos en general) però llavors res de posar purpurina!!!
Comencem!!!!

Ingredients:


  •  1 bol on farem la barreja
  • Aigua
  • Sal
  • Farina de panís (sense gluten en aquest cas)
  • Colorant alimentari (sense gluten)
  • Opcional: Purpurina ( si s'empra la purpurina hem de tenir cura que no tastin la plastelina)

Passos a seguir:



  1. Posem una mesura de sal per dues de farina:
  2. S'afegeix el colorant alimentari.
  3. Afegim aigua (1 mesura):
  4. Es posa la purpurina del color que es vulgui si s'opta per posar-n'hi:
  5. remena ben remenat fins que es te una textura per a poder treballar:
  6. Juguem!!!!!