dilluns, 29 d’abril del 2024

Fase 3

 FASE III. PROPOSTA D’INTERVENCIÓ 


Continguts sobre bullying 

Quins criteris heu seguit per seleccionar el cas que heu dramatitzat en vídeo i analitzat? Per què? 

He triat aquest tema, ja que és un fet que va passar en un context molt proper a mi i que  va ser el punt d'inflexió en la vida escolar d'un alumne de tercer de primària.

Avaluació i retroacció: analítiques i evidències d’aprenentatge 

Explica com utilitzareu aquesta proposta en el centre on treballes, de quina manera tot allò après ho podeu integrar en l’Estratègia digital de centre?

Com bé he mencionat en la fase 1 i 2 d'aquest curs, actualment treballo en el primer cicle d'educació infantil (infants de 0 a 3 anys), el buying no és precisament allò que existeixi en aquestes edats, les microagressions que hi poden haver són meres mancances comunicatives entre un grup d'iguals. No obstant això, he volgut fer el curs, ja que de cara al claustre considero que és important, ja que els adults a vegades som pitjor que els infants i que a vegades no apliquem l'empatia que tant prediquem en les aules o en els cursos de formació. En el centre on treballo no existeix avui dia una estratègia digital de centre (EDC) més enllà de la mera pàgina web.

Empoderament de l’alumnat: compromís actiu de l’alumnat amb el seu propi aprenentatge 

Com creus que podries aplicar les mesures d’intervenció apreses amb l’alumnat a les aules?

Entendré que les aplico amb l'alumnat en pràctiques que acudeix a l'escola, i les aplicaria fent esment a les NOFC en iniciar el seu procés d'estada d'aprenentatge en el centre i resolent en la mesura de lo possible qualsevol problemàtica que vagi sorgint via el diàleg.

 • Com podries fer que l’alumnat pogués comprometre’s amb les mesures aplicades? 

Pel mateix motiu que es fa signar a les famílies la carta de compromís educatiu en què s'han de respectar ambdues parts, faria el mateix amb l'alumnat.

Continguts digitals: cerca, selecció, creació i modificació de continguts digitals

 • Quins materials i eines digitals heu utilitzat per gravar el vídeo i fer la posterior edició d'aquest?

He emprat el programa online CANVA.

 • Com ha sigut el procés de gravació i edició del vídeo? Quines dificultats heu detectat i com les heu resolt? 

No he tingut cap dificultat, és cert que he anat directa a un programari que sabia emprar, ja que he considerat que el missatge era més important que la gravació en si. Tanmateix, com ja he dit, treballo en una escola bressol, m'era totalment impossible fer una gravació en ella simulant qualsevol problemàtica.

• Quins han estat els materials digitals emprats per a dur a terme el portafolis (presentacions, vídeos, infografies, o qualsevol recurs multimèdia que hagis usat)? Quina eina has utilitzat per crear-lo (Canva, Adobe, Google Sites, Blogger o Wordpress, bloc educatiu de l’XTEC). Quines avantatges i desavantatges hi has trobat? 

He volgut aprofitar el meu blog per deixar aquesta informació de cara a futures consultes, així doncs he emprat el Blogger.

Avantatge: més senzill, ja que ja el domino.

Desavantatge: potser no té el renom o el públic que tindria si fos un bloc de l'XTEC.

Compromís professional: participació, col·laboració i coordinació professional

 • Quina ha estat la teva experiència treballant en equip amb altres docents per realitzar el cas pràctic?

L'he fet individualment per problemàtiques que he mencionat anteriorment.

 • Compartiràs el cas creat amb altres docents? En quins mitjans (per exemple, xarxes professionals en línia de les quals formes part, fòrums de discussió, etc)? 

Sí, en aquest bloc i on es consideri oportú. Crec que s'ha de compartir per poder avançar, fer una "feina" i que quedi per mi sola no és construir. M'agrada el treball en xarxa i aprendre dels altres i si puc aportar alguna cosa, millor que millor.

Compromís professional: pràctica reflexiva

 • Què creus que has après d'aquesta tercera fase del projecte formatiu? En què t'agradaria aprofundir més?

Com actuar amb les famílies, dir el teu fill o filla assetja a un altre o és l'assetjada és molt dur d'escoltar per les famílies, ningú vol ser la família de la víctima... però tampoc de l'agressor/a. Considero que es necessita molt tacte i em fa por no tenir prouta experiència en dir les coses de la manera correcta i que pugui ser motiu d'encendre més la flama enlloc d'atenuar-la.

Conclusions

 CONCLUSIONS


 Exposa les conclusions finals del teu portafolis, resumint de forma clara què has pogut aprendre de la formació i com ha estat el teu procés i progrés al llarg d’aquesta. I com aquest projecte formatiu veus que pot aplicar-se i concretar-se en una actuació de centre dins de l’Estratègia digital de centre.

 • De quina manera creus que aquest projecte formatiu contribueix a la teva pràctica docent? 

• Creus que es poden integrar eines i continguts digitals pel professorat i alumnat que poden ajudar en la intervenció i prevenció de l’assetjament? Quins? Posa algun exemple.

 • Si haguessis de destacar una reflexió rellevant del teu procés d’aprenentatge, quina seria?

 • T’ha sigut d’utilitat elaborar el portafolis per fer explícites les evidències d’aprenentatge que has tingut i per ajudar-te en la reflexió d’allò après?

 • Et sents més preparat/da per actuar davant situacions d’assetjament i ciberassetjament després d’haver realitzat el projecte formatiu, tant a nivell individual com a nivell de centre? 

• Un cop finalitzat el projecte formatiu en quins aspectes voldries seguir millorant (considerant que ser un bon docent en la intervenció de l’assetjament i el domini digital és una tasca que no té fi)?

Fase 2

 FASE II. TREBALL AMB EL SIMULADOR

 

Continguts digitals: cerca, selecció, creació i modificació de continguts digitals

 • Quina ha estat la teva experiència amb l'ús i treball amb el simulador? Com t'has desenvolupat amb aquesta eina? 

El simulador és molt intuïtiu i senzill d'emprar. La veritat és que amb cada cas pràctic aprenia una mica més, però també és cert que he trobat que alguns es repetien i concretament el de la Laia i les xares socials és de l'activitat que hi ha al Moodle.

Avaluació i retroacció: analítiques i evidències d’aprenentatge

 • T'ha semblat una eina útil per comprendre amb més profunditat les dinàmiques que s'estableixen en una situació de bullying? Per què? 

Si, ja que al ser "estil" de joc, un tema tan abundant no es feia pesat, era bastant dinàmic.

Compromís professional: pràctica reflexiva

 • Creus que el treball amb el simulador t'ha permès desenvolupar més competències empàtiques? Quines? Per què?

Crec que si, tot i que en alguna ocasió no he acabat d'entendre el perquè d'alguna qüestió o inclòs he pensat "ala, jo no sabria si preguntar-li això a una víctima", no em veig prou preparada segons la circumstància, sé segur que sempre demanaré suport.

 • Creus que el treball amb el simulador t'ha permès adquirir més habilitats a l'hora d'aplicar mesures d'intervenció apropiades? Quines? Per què? 

Si, perquè m'ha fet obrir els ulls al ventall de possibilitats, tot i que com deia anteriorment crec que demanaré consell o ajuda inicialment.

• Consideres que el procés i les evidències recollides al simulador han contribuït a que tinguis una major consciència a l’hora de prendre decisions? Creus que la retroacció dels casos t’ha ajudat a entendre el teu estil d’intervenció i les àrees que pots enfortir per intervenir en l’assetjament?

Crec que si, però m'ha sorgit el dubte de... què passa si crec que hi ha assetjament, informo a la direcció i aquesta no es mulla? Què es fa llavors?

 • En què t’agradaria aprofundir més?

En el protocol, tenir-lo més clar els passos a seguir... detecto... informo..... i que passa si no va més enllà? Què passa si aquí es perd la informació? És un tema que realment em general neguit.

dilluns, 8 d’abril del 2024

Dones inventores

 Link interessant, dones inventores:

https://www.instagram.com/reel/C4Qg9esRrMV/?igsh=MTNvM2g2bDN3dXFlYg==