dilluns, 29 d’abril del 2024

Fase 3

 FASE III. PROPOSTA D’INTERVENCIÓ 


Continguts sobre bullying 

Quins criteris heu seguit per seleccionar el cas que heu dramatitzat en vídeo i analitzat? Per què? 

He triat aquest tema, ja que és un fet que va passar en un context molt proper a mi i que  va ser el punt d'inflexió en la vida escolar d'un alumne de tercer de primària.

Avaluació i retroacció: analítiques i evidències d’aprenentatge 

Explica com utilitzareu aquesta proposta en el centre on treballes, de quina manera tot allò après ho podeu integrar en l’Estratègia digital de centre?

Com bé he mencionat en la fase 1 i 2 d'aquest curs, actualment treballo en el primer cicle d'educació infantil (infants de 0 a 3 anys), el buying no és precisament allò que existeixi en aquestes edats, les microagressions que hi poden haver són meres mancances comunicatives entre un grup d'iguals. No obstant això, he volgut fer el curs, ja que de cara al claustre considero que és important, ja que els adults a vegades som pitjor que els infants i que a vegades no apliquem l'empatia que tant prediquem en les aules o en els cursos de formació. En el centre on treballo no existeix avui dia una estratègia digital de centre (EDC) més enllà de la mera pàgina web.

Empoderament de l’alumnat: compromís actiu de l’alumnat amb el seu propi aprenentatge 

Com creus que podries aplicar les mesures d’intervenció apreses amb l’alumnat a les aules?

Entendré que les aplico amb l'alumnat en pràctiques que acudeix a l'escola, i les aplicaria fent esment a les NOFC en iniciar el seu procés d'estada d'aprenentatge en el centre i resolent en la mesura de lo possible qualsevol problemàtica que vagi sorgint via el diàleg.

 • Com podries fer que l’alumnat pogués comprometre’s amb les mesures aplicades? 

Pel mateix motiu que es fa signar a les famílies la carta de compromís educatiu en què s'han de respectar ambdues parts, faria el mateix amb l'alumnat.

Continguts digitals: cerca, selecció, creació i modificació de continguts digitals

 • Quins materials i eines digitals heu utilitzat per gravar el vídeo i fer la posterior edició d'aquest?

He emprat el programa online CANVA.

 • Com ha sigut el procés de gravació i edició del vídeo? Quines dificultats heu detectat i com les heu resolt? 

No he tingut cap dificultat, és cert que he anat directa a un programari que sabia emprar, ja que he considerat que el missatge era més important que la gravació en si. Tanmateix, com ja he dit, treballo en una escola bressol, m'era totalment impossible fer una gravació en ella simulant qualsevol problemàtica.

• Quins han estat els materials digitals emprats per a dur a terme el portafolis (presentacions, vídeos, infografies, o qualsevol recurs multimèdia que hagis usat)? Quina eina has utilitzat per crear-lo (Canva, Adobe, Google Sites, Blogger o Wordpress, bloc educatiu de l’XTEC). Quines avantatges i desavantatges hi has trobat? 

He volgut aprofitar el meu blog per deixar aquesta informació de cara a futures consultes, així doncs he emprat el Blogger.

Avantatge: més senzill, ja que ja el domino.

Desavantatge: potser no té el renom o el públic que tindria si fos un bloc de l'XTEC.

Compromís professional: participació, col·laboració i coordinació professional

 • Quina ha estat la teva experiència treballant en equip amb altres docents per realitzar el cas pràctic?

L'he fet individualment per problemàtiques que he mencionat anteriorment.

 • Compartiràs el cas creat amb altres docents? En quins mitjans (per exemple, xarxes professionals en línia de les quals formes part, fòrums de discussió, etc)? 

Sí, en aquest bloc i on es consideri oportú. Crec que s'ha de compartir per poder avançar, fer una "feina" i que quedi per mi sola no és construir. M'agrada el treball en xarxa i aprendre dels altres i si puc aportar alguna cosa, millor que millor.

Compromís professional: pràctica reflexiva

 • Què creus que has après d'aquesta tercera fase del projecte formatiu? En què t'agradaria aprofundir més?

Com actuar amb les famílies, dir el teu fill o filla assetja a un altre o és l'assetjada és molt dur d'escoltar per les famílies, ningú vol ser la família de la víctima... però tampoc de l'agressor/a. Considero que es necessita molt tacte i em fa por no tenir prouta experiència en dir les coses de la manera correcta i que pugui ser motiu d'encendre més la flama enlloc d'atenuar-la.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada