dijous, 24 de desembre del 2015

Experimentant amb el Nadal

Experimentant amb el Nadal


Una manera d'experimentar amb els elements del Nadal es fer això:

Júlia (8 mesos)


Una galleda plena de guinardes i a descobrir!
Val a dir que la primera reacció de la Júlia va ser de rebuig...però desprès es va dedicar a arrencar els "pèls" de la guinarda.

S'ha de parar amb compte de que els infants no es posin l'element a la boca!

dilluns, 21 de desembre del 2015

Pare noel - fofucha

Per a treballar el Nadal tant a l'aula com a casa, vaig elaborar aquesta fofucha de pare noel.
M'ha anat molt bé per a cantar les cançons de Nadal en anglès.


Les cançons que empro amb aquest element son:

  • Goodbye Snowman: (extret de youtube)



  • We wish you a merry xmas:


  • diumenge, 20 de desembre del 2015

    Concurs de dibuix de Nadal

    Concurs de dibuix de Nadal

    Divendres 18/12/15 Aleix (4anys) ha guanyat el concurs de dibuix del cole.



    Correspondències col•laboratives - amb mitjons

    Correspondències col·laboratives - amb mitjons

    A vegades, volem que els nostres fills/es col·laborin amb les tasques de la llar. Amb petites coses... quelcom pedagògic d'hàbits de cara al seu futur. D'altra banda, ens preocupa que a casa no estiguem fomentant les matemàtiques, ciències, etc..

    Doncs amb aquest petit "joc" l'infant col·labora i treballa les correspondències matemàtiques. Mentre fa una cosa tan simple com l'ús del joc simbòlic imitant al pare/mare quan plega mitjons, haurà de pensar si aquells mitjons que te a la mà, si son iguals, tant de forma, mida, color i textura.

    Es treballa també la coordinació oculomanual i la psicomotricitat fina, ja que s'ha d'agafar, possar un d'amunt de l'altre, doblegar...



    Una activitat ben simple, ell es sent gran, col·labora, es responsable d'una petita gran tasca i aprén.

    divendres, 18 de desembre del 2015

    Arbre de Nadal

    Arbre de Nadal


    Aquest arbre de nadal la fet l'Aleix a la seva escola.

    Material:
    • Safata de pastissos
    • botons de diferents mides i colors
    • pintura verda
    • cola o pegament

    dijous, 17 de desembre del 2015

    Pintem la primavera

    Pintem la primavera


    El curs 2013-14 a l'escola vam decidir que l'aula de nadons no es podia quedar enrrera a l'hora d'expressar-se plàsticament, per aquest motiu, vam fer que els nadons fóssin partíceps de la decoració del passadís emprant pintura.

    l'enllaç d'aquesta activitat es troba ubicat a l'apartat web de l'Escola bressol mpal. Albarés (Lleida).

    Experimentant amb la tardor

    Experimentant amb la tardor

    Una idea per a experimentar amb l'entorn i amb la tardor en aquest cas es aprofitar els calaixos d'experimentació i possar-hi tots aquells elements relacionats amb l'estació que es treballa.

    Cal tenir present que en funció de l'edat haurem de tenir especial cura de que cap infant pugui patir un perill. Hem d'estar presents i atents/es en tot moment.

    Júlia (6 mesos)

    Concurs cartes telemàtiques

    Concurs cartes telemàtiques als reis mags

    Ha plogut molt desde llavors... però m'ha fet il·lusió trobar-ho.

    25 de gener de 2005


    A veure qui em troba!!!!

    Ninot de neu

    Ninot de neu

    l'Aleix ha aparegut amb aquest ninot de neu.... és fàcil, ràpid de fer i molt original.

    Aleix (4 anys)


    Per fer-lo necessitem:

    • foam blanc (fer la forma del ninot de neu i donar-li a l'infant retallat o per a que el retalli...en funció de la edat i habilitat).
    • rotulador negre permanent
    • rotulador vermell permanent
    • ulls mobils (si l'infant es de menys de 2 anys.... jo potser tindria cura de posar-hi una altra cosa, pintar-los per exemple o no deixar-li al seu abast...)
    • feltre de color per a fer la bufanda i el barret (en aquest cas es de color blau... )

    dimecres, 16 de desembre del 2015

    CAPUTXETA VEGANA, CONTEM UN CONTE? / GREEN RIDING HOOD, WE TELL A TALE?

    CAPUTXETA VERDA, CONTEM UN CONTE? / GREEN RIDING HOOD, WE TELL A TALE?


    La meva ment està cada dia pitjor, ho sé, però partint d'aquest punt de partida... l'altre dia mentre els hi explicava als meus fills el conte de la caputxeta vermella en anglès (el meu modest anglès) vaig pensar.... es que es un conte que realment no m'agrada.... així que... el vaig modificar....

    Em vaig plantejar, perquè la caputxeta es tan innocent? vull transmetre això? perque hi ha d'haver violència i algú extern que salvi a la caputxeta i a l'àvia? salvem l'àvia? jajajaja

    així que.... perque no faig que quan el llop i la caputxeta es troben aquesta li explica els beneficis de menjar saludablement? es a dir FRUITA! d'aquesta manera apart de "jugar" menjant fruita puc introduir els noms de les fruites a l'aula i fer  "l'esmorzar saludable" en anglès!!!!!

    Així que he tingut que elaborar una nova caputxeta....


    Arbre de Nadal amb rotllos de paper de WC

    Arbre de Nadal amb rotllos de paper de WC

    Seguint la temàtica del Nadal, i com a mare d'una bebé de 8 mesos (implicada amb l'escola) vaig elaborar un arbre de Nadal sostenible amb rotllos de paper de WC.

    (adjuntaré la foto demà a poder ser)

    dissabte, 12 de desembre del 2015

    Ponencia 3a Jornada d'escoles solidàries - English time!

    Ponencia 3a Jornada d'escoles solidàries - English time!


    L'altre dia vaig tenir el gran honor d'exposar davant dels companys educadors de diferents nivells educatius el que duc a terme enguany a l'escola, el projecte d'anglès (que sense la col·laboració de les meves companyes seria imposible).




    Gràcies a aquest fet, es traspasa la frontera de les aules i podrem veure que es el que es fa en una sessió.







    Notícies publicades a les xarxes socials i premsa escrita:

    Notícia extreta de www.paeria.es

    REGIDORIA DE LES POLÍTIQUES A FAVOR DE LA CREATIVITAT, LA CULTURA, L'EDUCACIÓ I ELS ESPORTS

    Les Escoles Bressol Municipals d’Albarés i Raimat han participat en la tercera Jornada d’Escoles Solidàries del projecte Implica’t, que s’ha celebrat aquest matí a l’Aula Magna de l’IEI, a favor dels campaments de refugiats sahrauís de Tindouf, pels quals s’han recollit aliments i medicaments. Les dues escoles municipals, implicades amb la Carta de la Terra, han participat en la presentació d’experiències, conjuntament amb altres centres educatius.
    La jornada, a la qual hi ha assistit la tinent d’alcalde i regidora de les Polítiques a favor de la Creativitat, la Cultura, l’Educació i els Esports, Montse Parra, s’ha iniciat amb la presentació de la ponència del director de la Càtedra Unesco de la Universitat de Lleida, Josep Maria Llop, sobre ‘Ciutats Intermèdies; Urbanització i Desenvolupament. Mètode de Formació i capacitació de Pla base’.

    Implica’t+ és un projecte transversal que vol educar pel canvi de les relacions socials i ambientals actuals. Tanmateix, aspira a fomentar la cultura de la pau i el respecte, amb el convenciment que podem fer del nostre planeta un lloc on tothom tingui les mateixes oportunitats i sigui feliç, un món sense desigualtats econòmiques, culturals i educatives, un món millor.

    El projecte Implica’t és fruit d’un equip de persones vinculades al món de l’educació, que, de la mà de la dinamitzadora Maria del Mar Lluelles, han fet possible un projecte de solidaritat per treballar aquests valors a les aules amb els infants i els joves, i estendre aquesta mirada de compromís social per transformar l’educació.

    Amb aquest objectiu, les persones implicades aposten per fer evident a les aules els principis de La Carta de la Terra, per tal de promoure alternatives i fer una crida a l’acció per aconseguir una conscienciació d’allò que hom anomena una ètica planetària, un compromís personal, amb els altres i amb la natura.

    Presentació d'experiències: "English time!"

    Presentació d'experiències: "English time!"


    Enllaç a la web, aquí.



    Enllaç a la meva experiència, aquí.





    dimecres, 9 de desembre del 2015

    Decorem amb Cd!

    Decorem amb Cd!

    La idea es ben senzilla, tenia que col·laborar amb la decoració de l'arbre de Nadal de l'escola de la Júlia (8 mesos ja!!!) amb quelcom reutilitzat o reciclat (a poder ser)....així que.... que tenim per casa?
    I una de vàries idees es aquesta:


    Materials:

    • Cd's vells per llençar
    • Pintura (aquesta es d'aquella que quan s'aseca agafa relleu)
    • Fil (per penjar)
    • Silicona calenta
    Procès:

    Com que la Júlia no em podia ajudar pel tipus de pintura...em va ajudar l'Aleix (4 anys) [ell va fer els punts en aquest cas i reomplir els estels]. La idea es fer dibuix lliure o si es te gràcia (jo no) decorar-ho com es vulgui.
    amb la silicona calenta pegar-hi el cordill per a penjar el CD a l'arbre.

    Ràpid, original, diferent i reutilitzant material!

    També serveix d'espantaocells a l'hort! 

    Decorem amb rotllos de paper de WC

    Decorem amb rotllos de paper de WC

    La idea original es que tenia que decorar l'arbre de Nadal de l'escola de la Júlia... i apart de reutilitzar usn CD's vaig voler aprofitar els rotllos de paper de WC que es quelcom que se sol a tenir a casa.


    La idea es aixafar el rotllo de paper de WC i fer talls a la imatge es veu que he emprat dos tipus diferents de tissores.... unes llises i les altres amb dents... la veritat es que queda força bé.
    Unint amb silicona calenta, cinta adhesiva o grapes (jo era el que tenia més a mà) se li dona aquesta forma de flor i/o estrella. Per aquest motiu, podem emprar aquesta tècnica per decorar de Nadal o de primavera.

    Recurs polivalent.

    Es pot donar un toc de color o no...això ja va a gustos.

    dimarts, 8 de desembre del 2015

    Taules d'activitats

    Taules d'activitats


    Les taules d'activitats son recursos vàlids i que personalment m'encanten ja que desperten l'interès i la curiositat dels infants (en termes generals).
    El fet de que hi hagi un joc, un estímul, quelcom amb colors que fa soroll, que s'hi pot picar, que d'alguna manera ens "juga" a fer el tat, etc... és una novetat a descobrir per aquell nadó o infant que dins del seu procès de descoberta te inquietud d'estar d'empeus.
    Una taula com aquesta (hi han molts models al  mercat) incita a l'infant a aixecar-se i deixar d'estar sentat, tombat o de quatre grapes. Com que s'hi pot arrepenjat, te sensació de seguretat i d'autonomia!!! fet que el fa sentir més gran i s'envalantona.

    Cal tenir cura que l'infant que encara no tingui prou domini pot caure.... em d'estar presents.

    Una manera de motivar a l'infant dins del procès del moviment (desplaçar-se) pot ser deixar la taula aprop seu però de manera que s'hagi de moure fins alli, no donar-li "tot fet".

    Júlia (7 mesos)

    Experimentació amb llums de Nadal

    dissabte, 28 de novembre del 2015

    Tècnica de la purpurina: fem petards!

    Tècnica de la purpurina: fem petards!

    Una tècnica divertida (però amb cura) és la de la cola i la purpurina. Amb aquesta tècnica podem treballar els petards de la festa major. Com que a Lleida tenim dues festes majors, la del setembre i la del maig, és una activitat ideal per a fer un seguiment de l'evolució de l'infant.

    Proposta: fer aquesta activitat al setembre-octubre (en funció del període d'adaptació) i la següent al maig. Llavors compara, ensenyar a l'infant, exposar les dues obres on ben segur que es notaran diferències.

    Procediment:
    •  Si duem a terme l'activitat amb infants nadons, l'educadora posarà cola al paper i deixarà a l'infant el pot de purpurina per a que aquest "llenci" com vulgui i pugui. En aquest cas, l'infant nadó hauria de ser aquell que ja s'aguantes assegut, que tingués un to muscular normal.
    L'objectiu no és que posi correctament la purpurina, es simplement fer-li un tastet a les arts plàstiques amb un objecte que fàcilment podrà moure (el potet de purpurina). S'ha de prestar molta atenció ja que sabem que aquests infants s'enduen tot a la boca, i la purpurina pot ser quelcom perillos si no està sota supervisió.

    • Si duem a terme l'activitat amb infants a partir de l'any
      • posarem el full de color sobre la taula
      • donarem el pot de cola a l'infant per a que posi la cola sobre el paper fent la forma que vulgui.
      • amb els pots de purpurina , de diferents colors, els infants vesaran la purpurina sobre el full i la cola com vulguin.
     Un exemple de resultat:

    Infant nadó (8 mesos)

    Panera dels tresors: materials diversos

    Panera dels tresors: materials diversos

    La panera dels tresors ha d'oferir als infants materials que els ajudin a desenvolupar els sentits i que mitjançant aquests objectes (que per l'edat s'enduràn si o si a la boca) descobreixin materials diversos, textures, etc.

    Aquesta edat és molt de descobrir i experimentar, així que no és d'estranyar que en aquest bloc la majoria d'activitats tinguin aquesta finalitat.

    En aquest cas, la Júlia (6 mesos) treballa la coordinació mà-ull (oculomanual) i boca... és a dir, ho veu, ho agafa i s'ho enduu a la boca.

    Júlia (6 mesos)


    És uns dels jocs per excel·lència en aquestes edats, i de fet... és amb el que la Júlia està més estona distreta.

    Fem art! amb esponges

    Fem art! amb esponges

    En pic es pot, podem oferir als infants treballar, experimentar, jugar i descobrir amb les pintures. En aquest cas, li vam oferir a l'Aleix unes esponges, unes temperes, i un quadre! així faria la seva primera obra d'art que ens decoraria la llar.
    És un bonic record on l'infant pinta, estampa i descobreix com els colors es barregen.



    Aleix (7 mesos)

    Pintar flors estampant el cul d'una ampolla

    Pintar flors estampant el cul d'una ampolla

    La idea és que l'infant suqui el cul de l'ampolla amb pintura tempera i l'estampi sobre el full, desprès es pintarà la tija i ja es estarà! tindrem una flor ben maca.

    La proposta es emprar aquesta tècnica per a fer la rosa de Sant Jordi.
    Aleix (12 mesos)
     
    El resultat en aquest cas no va quedar gaire bé....  no sé si es que l'Aleix tenia molt ímpetu o que la tempera era massa líquida. Això si...va ser una experiència ben diferent!

    Tècnica: pintar sobre roba

    Tècnica: pintar sobre roba

    Podem aprofitar i pintar sobre la roba, en aquest cas, una samarreta. L'infant experimentarà lo difícil que és pintar sobre un suport que s'arruga, que te una textura diferent a la del paper.... és una manera de descobrir noves sensacions.
    El resultat potser no serà l'esperat per les dificultats del suport, però serà la sensació!

    Aleix (15 mesos)

    divendres, 27 de novembre del 2015

    Caputxeta vermella, contem un conte?

    Caputxeta vermella, contem un conte? / Red riding hood, We tell a tale?

    La proposta és explicar el conte de la caputxeta vermella...o en aquest cas, la idea inicial és fer la "red ridding hood".
    Per a fer aix`d'una manera diferent, he elaborat aquestes dues "fofuches" per a que em facin de suport visual quan expliqui el conte.

    Nota: quedaria pendent de fer l'àvia i el llenyataire...però la part del llenyataire la versiono amb el fet de que la caputxeta i l'àvia saben defensar-se soles... que ja hi han massa herois masculins i massa nenes bledes...


    dijous, 26 de novembre del 2015

    Capsa de les correspondències/associacions

    Capsa de les correspondències/associacions


    Idea: treballar les associacions de colors, lletres, el que la imaginació ens dugui i vulguem treballar amb els infants, tot emprant un material reutilitzat.

    Material:
    • 1 capsa gran (de sabates o el que tinguem o puguem aconseguir amb facilitat).
    • Pots de iogurts (en funció de la mida de la capsa en necessitarem més o menys)
    Procès:

    Farem forats a la capsa de manera que els pots de iogurt entrin dins però sense colar-se.
    Posem dins del pot de iogurt l'element que vulguem treballar, per exemple: un gomet vermell i dins s'hi haurà de posar els elements que coincideixin amb aquest color.

    Resultat: 

    dimecres, 25 de novembre del 2015

    Presentació d'experiència: "Musiquem amb capsetes" amb col·laboració d'altres escoles

    Presentació d'experiència a la Universitat de Lleida: "Musiquem amb capsetes" amb col·laboració d'altres escoles.



    Cançó i titelles: "Peix - pop"

    Cançó i titelles: "Peix - pop"


    Un material ben senzill i que les famílies agraeixen molt:


    El pop (rosa) es la mà de l'adult (meva en aquest cas) i el peix (mà blava) es la mà de l'infant.

    Així amb les grandàries a part de treballar les mides, colors... treballem la cançó de peix - pop amb el suport de les titelles de pal.

    Cançó:
    "peix, peix
    pop, pop
    peix, peix
    pop, pop
    peix, peix
    pop, pop, nyam! (el pop es menja al peix)"

    Elaboració:
    1. Es pinta amb pintura la mà de l'adult i s'estampa sobre un full o cartolina, es fa el mateix procès amb l'infant.
    2. Cal tenir present la direcció de la mà per a simular el peix o el pop.
    3. Es plastifica (un cop sec)
    4. S'enganxa el pal de polo
    5. Se li enganxen els ulls (al ser nadons el públic d'aquesta activitat es aconsellable posar els ulls que son dos gomets abans de plastificar, si els infants son mes grans podríem posar ulls movibles).




    Snowman / Ninot de neu

    Snowman / Ninot de neu


    Com es evident, els meus petitons no han elaborat aquesta "fofucha" del "snowman" (encara!!! algun dia ho faran si volen! jajaja).

    És un recurs que empraré a l'aula per a treballar les cançons en anglès que més endavant publicaré.


    Winter-Xmas box

    Winter-Xmas box

    Dia 1: 25/11/2015 --> dissenyar i elaborar la "winter/xmas box" 

     

    Dia 2: 26/11/2015

    dimarts, 24 de novembre del 2015

    Tècnica: tempera congelada!

    Tècnica: tempera congelada!

    Idea: bogeria total!!!!!
    se'm va acabar de marxar el seny i vaig pensr en congelar la tempera... i pintar amb ella!
    El fet es que vaig calcular malament la quantitat que necessitavam a l'escola... i amb la calor a l'endemà estaria segurament seca...llavors vig agafar les cubiteres de casa (amb formes divertides per als infants) i vam volcar-hi la pintura sobrant.

    A l'endemà...vam treure les cubiteres plenes de pintura del congelador i...


    Vam extreure les temperes congelades i vam experimentar i pintar amb elles... 
    Clar...era un material fret que pintava i que es desfeia... era diferent, nou....



    Resultat:



    Tècnica: bufar amb canyeta la pintura

    Tècnica: bufar amb canyeta la pintura


    Idea: Posar pintura (bastant líquida, no espesa) repartida pel full i amb l'ajuda d'una canyeta bufar i deixar fer...cada obra tindrà un resultat diferent i divertit.

    Aleix (2 anys)

    Tècnica: pintura amb detergent

    Tècnica: pintura amb detergent

     Idea: barrejar detergent en pols amb els diferents colors de témpera i deixar a l'infant que faci.
    Resultat:
    Aleix ( 18 mesos)

    Val a dir que mentre es fa l'activitat, la casa fa molt bona olor a detergent!

    Tècnica: barrejar pintura amb sorra (de platja)

    Tècnica: barrejar pintura amb sorra (de platja)

    Idea: barrejar sorra de platja amb pintura.

    Aleix (3 anys)

    Resultat: textures!

    Tècnica: pintar amb purpurina, sorra, detergent i estampació

    Tècnica: pintar amb purpurina, sorra, detergent i estampació


    Idea: amb la técnica de l'estampació, consisteix en estampar quelcom.... el material emprat va ser:
    • detergent de la roba (en pols)
    • pintura tèmpera
    • purpurina
    • sorra (de la platja)
    Resultat: 


    Tècnica: pintar sobre paper d'alumini

    Tècnica: pintar sobre paper d'alumini

    Idea: Pintar damunt del paper d'alumini per tal d'emprar materials variats i per veure si la pintura s'engantxa o no.
    És ideal arrugar el paper d'alumini perque així l'infant pintarà sobre textures i no sobre el típic full en blanc.

    Aleix (19  mesos)



    Implica't amb els caragols

    Implica't amb els caragols

    Qui  no tenia una caragolera quan eram petits? jo sí!
    però curiosament no se m'havia ocorregut fer-ho a l'aula! Una companya amb idees sorprenents que m'encanten va posar-ne una a l'aula.
    Aprofitant  que estic involucrada al projecte "implica't" i que vaig en nom meu i de l'escola on treballo, he elaborat una fitxa per a la seva web.

    dilluns, 23 de novembre del 2015

    English time!

    English time!


    Enguany a l'escola he iniciat el projecte d' "English time!" que es basa en fer un tastet de l’anglès al primer cicle de l'educació infantil.

    La programació que em vaig plantejar era mols simple, gens complicada, quatre cançons, quatre idees i creia que mes o menys ja n'hi hauria prou. La realitat que me trobat es que... ME POLIT TOTA LA PROGRAMACIÓ ANUAL EN DOS MESOS!!!!!!!!

    així que em toca pensar i replantejar activitats... així que l'Aleix (4 anys) i la Júlia (7 mesos) continuaran sent víctimes dels meus experiments que desprès aplicaré a les aules! bujaaaaaa (és un riure malèfic).

    El material proposat inicialment és el següent:



    Una sessió consistiria en el següent:



    1. Em disfresso de "teacher", en aquell moment no parlo català ni castellà... sols anglès. Entenc el que em diuen els alumnes però recondueixo la conversa en llengua anglesa.
    2. Ens diem "Hello" amb la cançó i l'ajuda de la titella de la Miss Cow.
    3. Ens acabem de despertar amb l'ajuda d'en Mr. Rooster i la seva cançó "Good morning".
    4. "How's the weather?"... mirem quin dia fa avui...cal treure el paraigües?

    Com que estem a la tardor... cantem una cançó pròpia d'aquesta època de l'any, en aquest cas... vinculant-ho amb el medi i l'Agenda 21 que es el que pretenia... cantem com cauen les fulles dels arbres: "Leaves are falling down". Així dincs amb l'ajuda de la "autumn box" treiem de dins les fulles... les reparteixo als infants i cantem la cançó mentre simulem que les fulles cauen. Amb aquesta cançó i activitat treballem:
          •  Els colors de la tardor: groc, verd, taronja, groc i marró.... com les fulles... que ja les he seleccionades amb aquests colors.
          • Ràpid i poc a poc: ja que les fulles poden caure de totes dues maneres.
          • Mides: les fulles son de diferents mides...n'hi han de grans i de petites. 
          • Fluix i fort: ja que si la fulla cau ràpid.... cantem fort...mentre que si la fulla cau a poc a poc...cantem fluixet.
    Com que s'ha donat molt de sí...el conte que el pretenia introduir al segon trimestre en els infants de dos anys i al tercer en els infants d'un any... ja l'he introduït... el primer... ha estat una adaptació del conte: "el gegant del guix"(del Xtec). M'agrada perque amb ell treballem les parts/elements de la cara d'un amanera molt divertida, de fet... quan s'ha acabat el conte i demano que m'ajudin a guardar els ulls (Eyes), nas (nose), etc... hi han infants que li posen i ho fan correctament... m'estic plantejar usar el Mr. Potato tou de la meva filla... (queda pendent de provar).

    El segon conte serà un d'elaboració pròpia: "Bob the frog" (que tractarà el tema del menjar saludable.

    La Miss Cow i en Mr. Rooster...han patit una variant aquest "weekend" (21/11/2015) s'han dutxat... i s'han escongit... (adjuntar foto!!!).

    Com que ara son petits...canten fluix... però misteriosament tornen a ser grans mentre cantem... (la capsa d'anglès "english box" és màgica) i continuem la cançó cantant un xic més fort.... d'aquesta manera treballem de nou:
        • Fluix i fort: en funció de si son grans o petits les titelles.
        • Gran i petit: conceptes de grandària
    Amb aquesta activitat preval l'element sorpresa i màgic.... així sempre hi ha una sorpresa o altra... i de moment m'està funcionant!

     La capsa sorpresa (aprofitada feta amb l'ajuda de l'Aleix [2 anys quan la vam elaborar]!) de la tardor "autumn box" s'ha de transformar en una "winter box" de cara a la setmana vinent...així que... ja faré la presentació corresponent....avui ja els hi he dit que la setmana vinent tindrem una capsa amb elements de frozen ( truquillo fàcil...ja que segur que més d'un ha vist la pel·lícula i haurà entès que frozen serà hivern, fret, etc...) jajajaja

    Dibuixem la família

    Dibuixem la família

    Consigna: Aleix dibuixa la família.
    Resultat:

    Disfressa Star Wars

    Disfressa Star Wars

     Necessitavam urgentment una disfressa dels Star wars... i com que creiam que a casa tindriem el necessari...així ho vam fer!



    Per a fer en Yoda, vam emprar una samarreta del pare com a túnica, la tovallola lligada amb un imperdible i doblegant de manera de que tenia una caputxa.... les orelles "punxones" (com diu l'Aleix) estan fetes amb una diadema i uns trossos de foam/ gova eva de color verd (he emprat el mateix sistema que per  a les orelles d'en Mickey Mousse).

    Per a fer la princesa Leia: vam buscar tota la roba de color blanc de la que disposava de la seva talla.... i llavors sols calia fer les famoses "ensaïmades" com a pentinat.... com que Júlia ( 7 mesos ) no te cabell com per a fer cues... li vam posar uns leotards de color marró i vam anusar " les cames "... wala! ja tenim el pentinat i la disfressa complerta!



    El sable làser està fet amb un tub de paper de WC i foam de color verd, així si pegava algun cop...no faria mal!